eu4cons-logo

Cazuri de succes

image

Neexecutarea obligației asumate de livrare a materialelor de construcție

Un consumator a înaintat o cerere de chemare în judecată prin care a motivat constatrea încălcării drepturilor consumatorilor prin neexecutarea obligației asumate de livrare a produselor comandate și anume încasarea de la SRL ”Eco Calitate” în benificiul consumatorului suma de 111 680 lei cu titlu de prejudiciu material și suma de 10 000 lei cu titlu de compensare a prejudiciului moral și încasat de la SRL ”Eco Calitate” în beneficiul statului suma de 3 550,4 lei cu titlu de taxă de stat, în rest pretențiile au fost respinse ca nefondate.

image

Produse și servicii necorespunzătoare – instalare uși

La data de 14 septembrie 2011 un consumator a încheiat un contract de vânzare cumpărare, obiectul contractului fiind șase uşi la prețul total de 8500 lei cu montare la domiciliul consumatorului. Consumatorul a solicitat vânzătorului să fie indicat ca în contractul de livrare producătorul, data fabricării precum şi termenul de livrare şi de garanție. Vânzătorul a refuzat solicitarea, argumentând că contractul de livrare a mărfii este de formă tipizată, iar garanția va fi eliberată de către reprezentantul magazinului care va aduce și va instala ușile la adresa respectivă. Consumatorul indică că prin aceste acțiuni ale vânzătorului el a fost dus în eroare și de fapt evenimentele au derulat în alt mod. Preţul uşilor a fost achitat în două rate la 14.09.2011 -2000 lei şi la 16.09.2011- 5600 ...

image

Prestarea serviciilor turistice necorespunzătoare

La data de 03 august 2017 un consumator a încheiat un contract de prestări servicii turistice cu o companie turistică, obiectul contractului fiind asigurarea de către agenția turistică a unui pachet turistic pentru 5 persoane cu destinaţia Turcia într-un hotel care ar fi trebuit să fie conform contractului de 4*, ceea ce nu corespondea realității, fiind un hotel ce se afla în reparație și nicidecum nu conform așteptărilor consumatorilor. Aceștia au cerut de la agenția de tursim transferul într-un alt hotel, apelul acestora a fost ignorat, la fel ca și cel din 22.08.2017 când au cerut companiei turistice întoarecerea sumei integrale pentru aceasta călătorie. Astfel prin decizia CSJ din 24.06.2020 s-a dispus încasarea din contul companiei turistice în beneficiul consumatorilor suma de 2...

image

Nerespectarea termenului de examinare a plângerii și neachitarea compensației pentru întârzierea zborului

La data de 19.08.2014, pe numele consumatorului a fost emis biletul de zbor tur-retur nr. 5722401881221, pentru ruta Chișinău -Verona a companiei aeriene ÎS CA „Air Moldova", în valoare de 6774 MDL. Consumatorul afirmă că, la data de 31.08.2014 la 15:40 urma să revină în Chișinău din Verona cu cursa 9U 886 VRN-Verona. În acest scop la ora 12:20 s-a prezentat de punctul de control așteptând înregistrarea, dar acolo i s-a comunicat că zborul a fost amânat pentru data de 01.09.2014, ora 03:10. Menționează consumatorul că, şi-a înregistrat bagajul, fiindu-i eliberat biletul de îmbarcare cu locul nr. 17 C. ora de îmbarcare fiind indicată 02:15, în acest sens consumatorul s-a întors cu viitorul soţ înapoi la Padova, iar când s-a apropiat la ora 01:00 la ghișeul de înregistrare, i-a fost comun...