eu4cons-logo

Cazuri de succes

image

Neexecutarea corespunzătoare a serviciilor de asigurare în baza contractului ”CASCO”

Un consumator care exercită dreptul de folosință a automobilului, în baza procurii eliberate de către proprietarul automobilului, susține că la 15 decembrie 2010, a încheiat cu CIA „Asito” SA un contract de asigurare facultativă „CASCO”, obiectul asigurării fiind autovehiculul de model Peugeot (F) 206SW. Prima de asigurare în baza acestui contract constituia 3048,00 lei, care a fost achitată necondiționat societății integral la momentul semnării contractului. Consumatorul menționează că în urma semnării contractului şi achitării primei de asigurare, la 28 decembrie 2010, CIA „Asito” SA a emis polița de asigurare pe numele consumatorului, care avea calitatea de asigurat. Consumatorul relatează că la 06 ianuarie 2011, a avut loc un accident rutier, în urma căruia a fost deteriorat autoveh...

image

Produs necorespunzător – tabletă defectată

La data de 31 august 2015 un consumator devenit posesorul unei tablete de model „Vonino Onyx XS”, procurată de la magazin specializat, la prețul de 3720 lei. La 18 aprilie 2016, pe motiv că tableta se defectase, a prezentat-o pentru reparație unui centru de reparație specializat în servicii de reparație a dispozitivelor electronice. Consumatorul a specificat că colaboratorul oficiului de reparație, după ce a examinat tableta defectată, i-a comunicat că reparația dispozitivului va costa 650 lei. Inițial consumatorul a achitat suma de 600 lei, fapt confirmat printr-o recipisă eliberată de angajatul oficiului specializat în servicii de reparații, comunicându-i să revină după tabletă peste o săptămână, adică la 25 aprilie 2016. Consumatorul a menționat că în perioada următoare de trei-patru...

image

Produs necorespunzător – moto-ferestrău cu defect

La data de 24 noiembrie 2007 un consumator a procurat de la un magazin moto - ferestrăul de tip SAW YD-45A la prețul de 3 100 lei moldovenești. Menționează consumatorul că de la prima exploatare a depistat că produsul are anumite defecte şi s-a adresat către vânzător, în scopul restituirii contravalorii moto-ferestrăului, iar la 24 decembrie 2007 a depus o cerere în scris. La 09 ianuarie 2008, vânzătorul a răspuns consumatorului cu privire la imposibilitatea soluționării cererii pe motiv că, nu este pus la dispoziție moto-ferestrăul. Consumatorul indică că vânzătorul a refuzat să înregistreze cererea înaintată de către dânsul nemijlocit la sediul vânzătorului. Ca rezultat consumatorul, la 16 ianuarie 2008, a înaintat, prin intermediul poștei, o altă cerere, la care la 25 ianuarie 2008, ...

image

Prestarea serviciului avia necorespunzător – zbor întârziat

La data de 22 august 2014, ora 11.50 consumatorul s-a prezentat la aeroport cu 3 ore înainte de zbor, conform noilor reguli a operatorului aerian, însă a decolat cu peste 4 ore întârziere, și anume la ora 19.00, nefiind anunțată despre motivele reținerii zborului. Consumatorul consideră că astfel de condiții sunt inacceptabile, nu corespund calității și standardelor prevăzute. Consumatorul a precizat că distanța rutei ortodromice Roma-Chișinău este de aproximativ 966 mile (1555 km) și conform pct. 16 lit. b), pct. 17, pct. 18 lit. b), pct. 25 lit. a) şi pct. 26 din Regulamentul privind compensarea și asistența pasagerilor în eventualitatea refuzului la îmbarcare și anulării sau întârzierii prelungite a zborurilor, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr.836 din 08 noiembrie 2012, pasagerii...