eu4cons-logo

Cazuri de succes

image

Produse și servicii necorespunzătoare – instalare uși

La data de 14 septembrie 2011 un consumator a încheiat un contract de vânzare cumpărare, obiectul contractului fiind șase uşi la prețul total de 8500 lei cu montare la domiciliul consumatorului. Consumatorul a solicitat vânzătorului să fie indicat ca în contractul de livrare producătorul, data fabricării precum şi termenul de livrare şi de garanție. Vânzătorul a refuzat solicitarea, argumentând că contractul de livrare a mărfii este de formă tipizată, iar garanția va fi eliberată de către reprezentantul magazinului care va aduce și va instala ușile la adresa respectivă. Consumatorul indică că prin aceste acțiuni ale vânzătorului el a fost dus în eroare și de fapt evenimentele au derulat în alt mod. Preţul uşilor a fost achitat în două rate la 14.09.2011 -2000 lei şi la 16.09.2011- 5600 lei. Marfa din depozit nu a fost transmisă cumpărătorului

image

Nerespectarea termenului de examinare a plângerii și neachitarea compensației pentru întârzierea zborului

La data de 19.08.2014, pe numele consumatorului a fost emis biletul de zbor tur-retur nr. 5722401881221, pentru ruta Chișinău -Verona a companiei aeriene ÎS CA „Air Moldova”, în valoare de 6774 MDL. Consumatorul afirmă că, la data de 31.08.2014 la 15:40 urma să revină în Chișinău din Verona cu cursa 9U 886 VRN-Verona. În acest scop la ora 12:20 s-a prezentat de punctul de control așteptând înregistrarea, dar acolo i s-a comunicat că zborul a fost amânat pentru data de 01.09.2014, ora 03:10. Menționează consumatorul că, şi-a înregistrat bagajul, fiindu-i eliberat biletul de îmbarcare cu locul nr. 17 C. ora de îmbarcare fiind indicată 02:15, în acest sens consumatorul s-a întors cu viitorul soţ înapoi la Padova, iar când s-a apropiat la ora 01:00 la ghișeul de înregistrare, i-a fost comunicat că zborul a fost amânat deja pentru ora 04:00.

image

Servicii avia necorespunzătoare – refuz la îmbarcarea în aeronavă

La data de 24 august 2016, un părinte a rezervat și a procurat de la o companie aeriană un bilet pentru fiul său minor la cursa 9U 863 din 29 septembrie 2016, Chişinău, Moldova – Frankfurt, Germania şi retur 9U 864 din 06 octombrie 2016 Frankfurt, Germania – Chişinău, Moldova. Părintele menționează că fiul său urma să plece împreună cu un grup de colegi din cadrul liceului unde studiază, pentru schimbul de experiență în Germania. Consumatorul susține că la data de 06 octombrie 2016, pasagerul aflându-se în Aeroportul Internaționale din Frankfurt a fost anunțat despre faptul că nu va putea zbura cu cursa din data respectivă, explicând-i-se că biletul său este pentru o altă cursă şi anume pentru cursa din data de 09 octombrie 2016, deși rezervarea a fost făcută pentru data de 06 octombrie 2016. Conducătoarea grupului de elevi

image

Încălțăminte necorespunzătoare – pantofi cu defect

La data de 21 mai 2014 un consumator a procurat de la un vânzător o pereche de pantofi la prețul de 650 lei. Fiind asigurat de consultanții magazinului că pantofii sunt confecționați din piele şi de înaltă calitate pe care îi va putea purta o perioadă îndelungată de timp, consumatorul a acceptat procurarea acestora la prețul care a fost unul rezonabil pentru el. După o lună de zile a observat că tocul pantofului este fisurat, ceea ce confirmă că aceștia nu sunt de înaltă calitate și au anumite vicii ascunse. La 24 iulie 2014 s-a prezentat la vânzător şi a lăsat pantofii solicitând restituirea costului lor. Vânzătorul i-a returnat pantofii şi a refuzat restituirea contravalorii lor, indicând că nu poartă răspundere pentru aceștia. La 12 august 2014 a somat repetat vânzătorul solicitând restituirea contravalorii pantofilor în mărime de 650 lei, prejudiciului moral în mărime de 1 500 lei