eu4cons-logo

Info reclamații

image

CINE poate fi consumator?

„Consumatorul este orice persoană fizică ce intenţionează să comande sau să procure ori care comandă, procură sau foloseşte produse, servicii pentru necesităţi nelegate de activitatea de întreprinzător sau profesională „, conform art. 1 din  Legea privind…

image

CE este o reclamaţie şi/sau petiţie?

Prin reclamaţie se înţelege orice “declaraţie scrisă, susţinută de documente probatoare, prin care un comerciant a comis sau este susceptibil să comită o încălcare a actelor normative care protejează interesele consumatorilor”, potrivit art.1 din Legea…

image

CARE sunt drepturile mele în cazul produselor corespunzătoare?

În cazul produselor corespunzătoare, potrivit art.19 din Legea nr.105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, consumatorul este în drept să ceară vânzătorului în unitatea de comerţ de unde a fost procurat, în termen de 14 zile,…

image

CARE sunt drepturile mele în cazul produselor necorespunzătoare?

În cazul unei neconformităţi, potrivit art.18 din Legea nr.105 din 13.03.2003 privind protecţia consumatorilor, consumatorul are dreptul : de a solicita vânzătorului să i se aducă produsul la conformitate gratuit, prin reparare sau înlocuire, conform alin.(3)–(12),…

image

CUM mă adresez către agentul economic?

Consumatorii depun reclamaţiile, referitor la produsele necorespunzătoare, iniţial, vînzătorului/prestatorului spre remediere, înlocuirea gratuită sau obţinerea contravalorii lor în perioada termenului de garanţie sau a termenului de valabilitate. Vînzătorul/prestatorul este obligat să primească reclamaţia şi să o soluţioneze, daca…

image

UNDE depun o reclamaţie, petiţie în calitate de consumator?

Pas 1: Depunerea prealabilă a reclamaţiei în adresa agentului economic în Registrul de reclamaţii, potrivit HG nr.1141 din 04.10.2206 cu privire la aprobarea Regulamentului cu privire la modul de gestionare a Registrului de reclamaţii (răspuns…