eu4cons-logo

Cazuri de succes

Servicii avia necorespunzătoare – refuz la îmbarcarea în aeronavă

La data de 24 august 2016, un părinte a rezervat și a procurat de la o companie aeriană un bilet pentru fiul său minor la cursa 9U 863 din 29 septembrie 2016, Chişinău, Moldova – Frankfurt, Germania şi retur 9U 864 din 06 octombrie 2016 Frankfurt, Germania – Chişinău, Moldova. Părintele menționează că fiul său urma să plece împreună cu un grup de colegi din cadrul liceului unde studiază, pentru schimbul de experiență în Germania. Consumatorul susține că la data de 06 octombrie 2016, pasagerul aflându-se în Aeroportul Internaționale din Frankfurt a fost anunțat despre faptul că nu va putea zbura cu cursa din data respectivă, explicând-i-se că biletul său este pentru o altă cursă şi anume pentru cursa din data de 09 octombrie 2016, deși rezervarea a fost făcută pentru data de 06 octombrie 2016. Conducătoarea grupului de elevi a explicat reprezentanților companiei aeriene că pasagerul este minor şi nu poate rămâne de unul singur într-o țară străină, iar refuzul lor este neîntemeiat, deoarece rezervarea și procurarea biletelor a fost făcută din timp. Cu toate acestea, compania aeriană a refuzat îmbarcarea minorului fără careva explicații pertinente.

Părinții minorului aflând despre acest eveniment s-au îngrijorat enorm, deoarece fiul său minor risca să rămână într-o ţară străină, unde nu cunoaște limba, la mii de kilometri distanță în pofida faptului că rezervarea pentru această cursă pentru pasager a fost făcută şi achitată anticipat, încă la data de 24 august 2016. Părintele a fost nevoit să se deplaseze de urgență la reprezentanța companiei aeriene pentru a achita suma de 1561 de lei pentru un bilet suplimentar.

Părintele minorului a relatat că deși, neîntemeiat şi abuziv au fost încălcate drepturile copilului ca consumator, primind refuz la îmbarcare, ultimului nu i-a fost acordată asistență în materia drepturilor sale privind compensația prevăzută de lege pe care urma să o primească în asemenea caz, dar şi alte drepturi de care ar fi putut beneficia.

Respectiv, consumatorul s-a adresat în instanța de judecată, astfel încât prin Decizia CSJ din 22.08.2018, (dosarul nr. 2ra-1560/18) s-a decis de a admite recursul consumatorului și de a casa Decizia Curții de Apel Chișinău din 19.04.2018 cu menținerea Hotărârea din 02 octombrie 2017 a Judecătoriei Chișinău, sediul Central prin care a fost încasat de la compania aeriană în beneficiul pasagerului minor compensația pentru refuz la îmbarcare în sumă de 400 de euro și suma de 3600 de euro cu titlu de penalitate pentru întârzierea achitării compensației pentru refuz la îmbarcare, echivalentul în valută națională conform cursului oficial al Băncii Naționale a Moldovei la momentul executării hotărârii și suma de 2000 de lei cu titlu de reparare a prejudiciului moral. La fel a fost încasată de la compania aeriană în beneficiul mamei pasagerului minor suma de 1561 de lei cu titlu de prejudiciu material și suma de 2000 de lei cu titlu de prejudiciu moral, inclusiv a fost încasată de la compania aeriană în beneficiul pasagerului minor și mamei acestuia suma de 5000 de lei cu titlu de compensare a cheltuielilor de asistență juridică acordată. În beneficiul statului a fost încasată de la compania aeriană taxa de stat în mărime de 2730,83 de lei.

Dosarul cazului

Counter

  • 11435Total vizitatori:
  • 35astăzi:
  • 33ieri:
  • 1online: