eu4cons-logo

Cazuri de succes

Încălțăminte necorespunzătoare – pantofi cu defect

La data de 21 mai 2014 un consumator a procurat de la un vânzător o pereche de pantofi la prețul de 650 lei. Fiind asigurat de consultanții magazinului că pantofii sunt confecționați din piele şi de înaltă calitate pe care îi va putea purta o perioadă îndelungată de timp, consumatorul a acceptat procurarea acestora la prețul care a fost unul rezonabil pentru el. După o lună de zile a observat că tocul pantofului este fisurat, ceea ce confirmă că aceștia nu sunt de înaltă calitate și au anumite vicii ascunse.

La 24 iulie 2014 s-a prezentat la vânzător şi a lăsat pantofii solicitând restituirea costului lor. Vânzătorul i-a returnat pantofii şi a refuzat restituirea contravalorii lor, indicând că nu poartă răspundere pentru aceștia.

La 12 august 2014 a somat repetat vânzătorul solicitând restituirea contravalorii pantofilor în mărime de 650 lei, prejudiciului moral în mărime de 1 500 lei şi cheltuielilor de asistență juridică în mărime de 500 lei.

Prin răspunsul din 13 august 2014 vânzătorul a refuzat restituirea sumelor solicitate, indicând că termenul de valabilitate a expirat şi încălțămintea este de gală, fiind recomandată a fi utilizată conform destinației.

La 10 septembrie 2014 Centrul de expertiză a mărfurilor şi testării tehnice a constatat că călcâiul de plastic drept are defect de producere ascuns. Consumatorul s-a adresat Agenției pentru Protecția Consumatorilor şi a indicat că acțiunile vânzătorului sunt de rea-credință, deoarece i-au provocat retrăiri şi emoții negative în legătură cu depistarea defecțiunii la pantofi, fiind în imposibilitate de a-i folosi în continuare, precum şi de a cumpăra o altă pereche de încălțăminte.

Respectiv, consumatorul s-a adresat în instanța de judecată, astfel încât prin Decizia Curții Supreme de Justiție din 02.11.2016 (dosar nr. 2ra-2082|16) a fost dispusă casarea parțială a Deciziei Curții de Apel din 10 martie 2016 și s-a emis o nouă hotărâre prin care s-a dispus încasarea din contul vânzătorului în beneficiul consumatorului suma de 1 950 (una mie nouă sute cincizeci) lei cu titlu de penalitate, în rest Deciziei Curții de Apel din 10 martie 2016 a fost menținută cu privire la încasarea din contul vânzătorului în beneficiul consumatorului contravaloarea pantofilor în mărime de 650 lei, cheltuielile de expertiză în mărime de 368 lei, prejudiciul moral în mărime de 500 lei şi cheltuielile de asistență juridică în mărime de 1 000 lei. La fel, instanța a decis de a încasa din contul vânzătorului în beneficiul statului taxa de stat în mărime de 370 lei.

Dosarul cazului

Counter

  • 11435Total vizitatori:
  • 35astăzi:
  • 33ieri:
  • 0online: